Zembro breidt verkoopsnetwerk verder uit dankzij samenwerking met Essec Telecom Groep

De Zembro Bracelet, het slimme horloge voor senioren, was tot voor kort enkel beschikbaar via de webshop www.zembro.com en via een selectie van Vlaamse apothekers en zorgwinkels. Vandaag is het ook verkrijgbaar in de twaalf verkooppunten van de Limburgse winkelketen Essec Telecom Groep. Met deze uitbreiding van haar fysieke distributiekanalen zet Zembro, een half jaar na de officiële lancering, een volgende stap richting het grote publiek. De samenwerking met Essec Telecom Groep is de eerste in een reeks van samenwerkingen die vandaag in de maak zijn en die Zembro de komende maanden ook in de rest van België, Nederland en Frankrijk verder op de kaart zullen zetten.

Voor de uitbreiding van haar fysieke distributiekanalen koos Zembro bewust voor de Limburgse winkelketen Essec Telecom Groep. “De Zembro Bracelet helpt senioren zorgeloos en beschermd door het leven te gaan. Elke dag opnieuw. Betrouwbaarheid staat hierbij centraal en is in sommige gevallen van levensbelang. Goed gebruik van de Zembro Bracelet is dan ook uiterst belangrijk. Onze slimme armband voor senioren dient met de nodige begeleiding en expertise aan de man gebracht te worden. De toelichting van de verkoper is cruciaal. Net daarom kozen we voor Essec Telecom Groep. Zij staan gekend om hun goede communicatie en begeleiding in het winkelpunt. Bovendien hebben zij heel wat ervaring met technologieën in (ouderen)zorg.” aldus Johan De Geyter, CEO van Uest, het bedrijf achter Zembro.

Essec Telecom Groep: in Limburg exclusieve verdeler van de Zembro Bracelet

Essec Telecom Groep ziet met het binnenhalen van dit contract twee werelden samenvloeien. “Wij bieden onze klanten een breed gamma aan innovatieve consumentenelectronica, ook binnen de steeds groter wordende zorgcontext. Dat wij als exclusieve verdeler van de Zembro Bracelet in Limburg mee een maatschappelijke rol kunnen vervullen door het product toegankelijk te maken voor een brede doelgroep is voor ons bijzonder.” aldus Luc Achten, bestuurder van Essec Telecom Groep.

Internationale ambitie

Zembro beoogt de verkoop van het innovatieve seniorenalarm op grote schaal. Nieuwe samenwerkingen met fysieke distributiekanalen zijn al in de maak in de rest van Vlaanderen maar ook in Wallonië, Nederland en Frankrijk. Later volgt de rest van Europa. De Zembro Bracelet werkt zonder meerkost in alle landen van Europa.