Productie Polestar 2 start in Luqiao, China

Brussel, 24 maart 2020 - De productie van de Polestar 2 is officieel gestart in Luqiao in China. De nieuwe elektrische performance fastback is het eerste elektrische voertuig dat door de fabriek wordt geproduceerd en zal worden geleverd in Europa, gevolgd door China en Noord-Amerika.

Story image
"De wereld maakt een enorme omwenteling mee door de coronaviruspandemie,” zegt Polestar CEO, Thomas Ingenlath. "We starten met de productie onder deze uitdagende omstandigheden, met een sterke focus op de gezondheid en veiligheid van onze mensen. Dit is een straffe prestatie en het resultaat van de enorme inspanningen van het personeel in de fabriek en het team dat de supply chain beveiligt. Ik heb enorm veel respect voor het hele team!"

De fabriek in Luqiao, die eigendom is van Zhejiang Geely Holding en wordt beheerd door Volvo Cars, is een voorbeeld van hoe Polestar de expertise van zijn moederbedrijven benut.

"De mogelijkheid hebben om in Luqiao te produceren, betekent dat we in staat zijn om de Polestar 2 van bij de start op de markt te brengen met hoge kwaliteitsnormen," aldus Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.

De Polestar 2 werd onthuld in februari 2019 en is wereldwijd beschikbaar in tien markten in Europa, China en Noord-Amerika. Aanvankelijk kon men de Polestar 2 reserveren met een terugbetaalbare aanbetaling, nu worden de definitieve bestellingen in elke lanceringsmarkt geopend. In België werd de effectieve verkoop midden febuari al opgestart. Testritten voor consumenten zullen mogelijk zijn vanaf deze zomer.

De volledig elektrisch aangedreven fastback is voor het eerste productiejaar beschikbaar met 300 kW (408 pk) en 660 Nm, vierwielaandrijving en een 78 kWh- batterijpakket dat een bereik van 470 km (WLTP) mogelijk maakt. Polestar 2 is ook de eerste auto ter wereld met een ingebouwd infotainmentsysteem dat wordt aangedreven door Android, met Google Assistant, Google Maps en de Google Play Store.

De leveringen zullen in de zomer van 2020 van start gaan, te beginnen in Europa, gevolgd door China en Noord-Amerika.

### Einde persbericht ###

Voor beeldmateriaal en andere persinformatie, ga naar media.polestar.com.

Laure Vandeghinste PR Manager, Famous Relations

Over Polestar

Polestar is het gemeenschappelijke elektrische performance merk van Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. Polestar profiteert van specifieke technologische en technische synergieën met Volvo Cars en geniet daardoor van aanzienlijke schaalvoordelen. Hierdoor kunnen, onder een afzonderlijk merk, met succes volledig elektrische auto's worden ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd.

Polestar ging in 2017 van start met de Polestar 1 – een op kleine schaal geproduceerde elektrische, hybride sportauto met 609 hp, 1.000 Nm en een puur elektrisch bereik van 124 km WLTP - het grootste bereik van een hybride auto wereldwijd. In 2019 werd de Polestar 2 onthuld als de eerste volledig elektrische premium auto met een hoger volume. In de toekomst zal de Polestar 3, een volledig elektrische, sportieve SUV, aan het productassortiment worden toegevoegd.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…