Polestar mee aan de basis van de World EV Day

• Polestar sluit zich aan bij Green.TV en ABB om elektrische mobiliteit te bevorderen en een voortrekkersrol te spelen in de transitie.
  • De World EV day vindt plaats op 9 september 2020
  • Polestar 2 elektrische performance fastback beschikbaar voor testrit op Polestar.com
Story image

Polestar is verheugd om samen met ABB en Green.TV de krachten te bundelen als stichtende partner van de inauguratie van de  World EV Day, die op 9 september 2020 zal plaatsvinden. De dag zal de wereldwijd elektrische mobiliteit vieren, de bewustwording vergroten en de discussie aanwakkeren.

"We moeten verder bouwen aan een meer duurzame toekomst,” zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. "Ik geloof dat elektrische voertuigen een cruciale stap zijn in deze reis. De World EV Day is een geweldige kans voor ons om onze boodschap te delen en een leidraad te zijn voor de auto-industrie".
Story image

World EV Day wil de overgang naar duurzaam wegtransport en een emissieloze toekomst stimuleren. Het zal een open en inclusieve digitale campagne zijn om zowel consumenten als beleidsmakers te betrekken.

Ade Thomas, oprichter van mediabedrijf Green.TV, voegt hieraan toe: "Ik ben blij om samen te werken met een toonaangevende OEM (Original Equipment Manufacturer) zoals Polestar op World EV Day. De dag zal de katalysator worden van een digitale campagne om elektrische mobiliteit te vieren als een belangrijk instrument in het streven naar een groenere transporttoekomst voor iedereen".

Polestar start deze zomer met de levering van de Polestar 2, de elektrische performance fastback, in tien lanceermarkten.

Einde

Voor beeldmateriaal en andere persinformatie, ga naar media.polestar.com.

Algemene media-aanvragen

media@polestar.com

Laure Vandeghinste PR Manager, Famous Relations

Over Polestar

Polestar is het gemeenschappelijke elektrische performance merk van Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. Polestar profiteert van specifieke technologische en technische synergieën met Volvo Cars en geniet daardoor van aanzienlijke schaalvoordelen. Hierdoor kunnen, onder een afzonderlijk merk, met succes volledig elektrische auto's worden ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd.

Polestar ging in 2017 van start met de Polestar 1 – een op kleine schaal geproduceerde elektrische, hybride sportauto met 609 hp, 1.000 Nm en een puur elektrisch bereik van 124 km WLTP - het grootste bereik van een hybride auto wereldwijd. In 2019 werd de Polestar 2 onthuld als de eerste volledig elektrische premium auto met een hoger volume. De Polestar 2 is vanaf midden 2020 op de weg te zien. Deze electric performance fastback is uitgerust met 300 kW, 600 Nm, vierwielaandrijving, 78kWh batterij pack en een bereik van 470 km (WLTP), in het eerste jaar van de productie.

In 2020 bracht Polestar de Precept uit, een wagen die de toekomstvisie van het merk op duurzaamheid, digitale technologie en design vertaalt in een wagen. In de toekomst zal de Polestar 3, een volledig elektrische, sportieve SUV, aan het productassortiment worden toegevoegd.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…