Polestar geeft een blik op de toekomst van HMI

• Polestar en Google blijven samenwerken om de toekomst van HMI in de wagen te verbeteren.
  • De vooruitgang op het gebied van personalisatie en de integratie met veiligheidsfuncties in de voertuigen zullen zorgen voor een naadloze digitale ervaring in de auto.
  • Polestar onthult zijn toekomstvisie op design, duurzame interieurs1 en HMI oplossingen op 25 februari 2020; om 12.00 uur CET, exclusief online op Polestar.com en op het Polestar YouTube-kanaal.

Polestar blijft inzetten op de gebruikerservaring in haar toekomstige voertuigen en zet hiervoor de samenwerking met Google voort. De Polestar 2 is het eerste voertuig op de markt dat wordt aangedreven door Android en bevat Google Assistant, Google Maps en een ingebouwde Google Play Store. Vandaag werpt het Zweedse elektrische performance automerk een blik op de toekomst.

"We hebben de wereld al laten zien dat we digitale integratie in onze auto's serieus nemen en openstaan voor samenwerkingen met experten uit domeinen die voor ons onbekend terrein zijn," zegt Thomas Ingenlath, Polestar CEO. "Nu gaan we verder met dat verhaal en delen we een visie die nog beter aansluit bij de voorkeuren van elk van onze klanten. Voortbouwend op het Android infotainmentsysteem in de Polestar 2, zullen onze toekomstige systemen in onze wagens het leven gemakkelijker, veiliger en leuker maken.”

Polestar zal Android blijven gebruiken om echte gepersonaliseerde ervaringen te creëren in elke context. Deze integratie zal nieuwe mogelijkheden bieden in de auto. Dit bovenop de reeds beschikbare technologiën zoals het aanpassen van de spiegels, de zetels en de klimaat- en entertainmentinstellingen in functie van de persoonlijke voorkeuren van de bestuurder.

De visie wil de volledige omgeving van het voertuig automatisch laten aanpassen aan de persoonlijke voorkeuren van de gebruiker en op basis van de laatst gebruikte applicaties. Wanneer de bestuurder in de buurt komt zal er informatie op maat getoond worden, dit dankzij de Polestar Digital Key die de bestuurder detecteert. Met de toestemming van de bestuurder zou het systeem zelfs proactief een gepersonaliseerde planning kunnen aanbieden op basis van de gewoontes van de bestuurder, zijn voorkeuren of de omstandigheden.

Ook de Google Assistant wordt een nog behulpvollere co-piloot tijdens het rijden, dankzij geavanceerde spraaktechnologie die meer talen zal omvatten, lokale accenten zal begrijpen en gepersonaliseerde ervaringen zal aanbieden. De toekomst zal voortbouwen op de huidige Google Assistant-functionaliteiten in de Polestar 2, dit alles met een vlotte en natuurlijke conversatiestroom, in plaats van met een lijst vooraf ingestelde opties.

Entertainment zal belangrijker worden, niet alleen tijdens het rijden. Videostreaming van populaire apps en diensten zullen beschikbaar zijn als handige oplossing voor inzittenden wanneer het voertuig geparkeerd staat en oplaadt.

Het vermijden van informatie-overload is kenmerkend voor Polestar en een uiting van de minimalistische aanpak van het merk. Polestar zal geavanceerde eye-tracking en proximiteitssensoren implementeren om informatie op een gecontroleerde manier te leveren. De schermen zullen hun helderheid en inhoud aanpassen aan de omstandigheden en reacties van de bestuurder. Gedimde schermen zullen hun intensiteit verhogen wanneer de blik van de gebruiker hun richting uitkomt, en de gepresenteerde bedieningselementen worden aangepast wanneer de hand van een gebruiker dichterbij komt. Het systeem zal de gebruikers ook waarschuwen als ze te lang naar het scherm kijken in plaats van naar de weg.

Polestar_future_HMI_ eye_tracking_005.mp4 47 MB
Story image

Polestar zal verder samenwerken met Google rond geavanceerde veiligheid, wat nu al blijkt uit de fusie van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) en Google Maps. Integrated ADAS betekent dat het voertuig gedetailleerde kaartinformatie zal gebruiken om veiligere manoeuvres op de weg te aan te moedigen.

Polestar zal zijn toekomstvisie op design, duurzame interieurs2 en HMI oplossingen exclusief online onthullen op 25 februari 2020; om 12.00 uur CET, via Polestar.com en op het Polestar YouTube-kanaal.

Einde persbericht.

Voor beeldmateriaal en andere persinformatie, ga naar media.polestar.com.

1,2 Polestar publiceerde al eerder zijn visie op het duurzame interieurmateriaal dat het wil integreren in zijn toekomstige wagens. Deze info kan u hier nalezen: https://www.polestar.com/press-release/2020/02/11/polestar-takes-sustainability-seriously-with-innovative-new-solutions-for-car-interiors

Algemene media-aanvragen

media@polestar.com

Andrew Lytheer, Public Relations and Communications

andrew.lytheer@polestar.com

Brent Ellis, Public Relations and Communications, Europe

brent.ellis@polestar.com

Kiki Liu, Public Relations and Communications, China

yang.liu.19@polestar.com

John Paolo Canton, Public Relations and Communications, North America

jp.canton@polestar.com

Over Polestar

Polestar is een elektrisch performance merk, in gemeenschappelijk eigendom van Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. Polestar profiteert van de technologische en technische synergieën met Volvo Cars en benut aanzienlijke schaalvoordelen als gevolg daarvan. Dit faciltiteert het succesvol ontwerpen, ontwikkelen en produceren van elektrische auto’s onder een aparte merknaam.

Polestar lanceerde in 2017 de Polestar 1, een op kleine schaal geproduceerde Electric Performance Hybrid met 609 hp, 1.000 Nm en een elektrisch bereik van 124 km WLTP – het grootste bereik onder hybride auto’s. In 2019 is de Polestar 2 onthuld als de eerste volledig elektrische premium auto met een grotere oplage. In de toekomst zal de Polestar 3 aan de reeks worden toegevoegd, een volledig elektrische performance SUV.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…