Polestar gaat in zee met Plugsurfing en zet in op laadgemak in heel Europa

• Toegang tot meer dan 195.000 compatibele oplaadpunten voor EV’s in Europa, en 8.822 in België.
  • Dienst vereenvoudigt verder het bezitten van een Polestar 2.
  • De Elektrische performance fastback Polestar 2 is nu te bestellen in België, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Polestar kondigt een samenwerking aan met Plugsurfing in Europa. Op die manier wil het merk het openbare laadgemak van elektrische voertuigen verbeteren voor de eerste Polestar 2-klantenleveringen, die gepland zijn voor de komende maanden. De overeenkomst betekent voor Polestar een nieuwe stap in de operationele modus.

Met meer dan 195.000 compatibele EV-laadpunten in Europa biedt Plugsurfing een gemakkelijke laadoplossing aan, zowel voor het laden als het betalen aan verschillende openbare laaddiensten.

Story image
“Dit Europese partnership met Plugsurfing is de eerste opportuniteit en maakt de weg vrij voor meer samenwerkingen met nationale en lokale oplossingen," zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.

Naast het gebruiksgemak, is ook het gemak waarmee je kan laden in het buitenland een groot voordeel van het Plugsurfing-partnership. Vaak heb je een buitenlandse bankrekening of een lokaal mobiel telefoonnummer nodig om in het buitenland te kunnen laden, Plugsurfing neemt die eisen volledig weg.

Story image

Dankzij de Plugsurfing RFID-plug, die standaard bij elke nieuwe Polestar 2 in Europa wordt geleverd, hoeven eigenaren minder apps te installeren, minder accounts aan te maken en zijn ze verlost van de vele authenticatieprocessen van de verschillende laaddienstleveranciers. Klanten kunnen met een account bij Plugsurfing profiteren van één betalings- en authenticatieoplossing.

Google Maps dat geïntegreerd is in de Polestar 2, via het Android-infotainmentsysteem, is geoptimaliseerd voor elektrisch rijden. Om Polestar-rijders extra gebruiksgemak te bieden, worden ze bij ontvangst van hun Polestar 2 geïnformeerd over de laadinfrastructuur en specifiek hoe de Plugsurfing-oplossing te gebruiken.

Einde

Voor beeldmateriaal en andere persinformatie, ga naar media.polestar.com

Algemene mediavragen: media@polestar.com

Laure Vandeghinste PR Manager, Famous Relations

Over Polestar

Polestar is het gemeenschappelijke elektrische performance merk van Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. Polestar profiteert van specifieke technologische en technische synergieën met Volvo Cars en geniet daardoor van aanzienlijke schaalvoordelen. Hierdoor kunnen, onder een afzonderlijk merk, met succes volledig elektrische auto's worden ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd.

Polestar ging in 2017 van start met de Polestar 1 – een op kleine schaal geproduceerde elektrische, hybride sportauto met 609 hp, 1.000 Nm en een puur elektrisch bereik van 124 km WLTP - het grootste bereik van een hybride auto wereldwijd. In 2019 werd de Polestar 2 onthuld als de eerste volledig elektrische premium auto met een hoger volume. De Polestar 2 is vanaf midden 2020 op de weg te zien. Deze electric performance fastback is uitgerust met 300 kW, 600 Nm, vierwielaandrijving, 78kWh batterij pack en een bereik van 470 km (WLTP), in het eerste jaar van de productie.

In 2020 bracht Polestar de Precept uit, een wagen die de toekomstvisie van het merk op duurzaamheid, digitale technologie en design vertaalt in een wagen. In de toekomst zal de Polestar 3, een volledig elektrische, sportieve SUV, aan het productassortiment worden toegevoegd.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…