Polestar, de challenger van de auto-industrie, maakt zijn entree in België

Brussel - Als het van Polestar afhangt is 2020 het jaar waarin de auto-industrie stevig door elkaar wordt geschud. Het nieuwe automerk dat staat voor hedendaagse elektrische performance, maakt tijdens dit Autosalon zijn intrede in de Belgische markt en stelt de traditionele autoconventies in vraag. Dit door met twee modellen, de Polestar 1 en de Polestar 2, twee vooruitstrevende elektrische wagens aan te bieden die inzetten op design en innovatieve mobiliteit. En Polestar is ambitieus, dit jaar wil het zijn netwerk in België uitbreiden met vier spaces in verschillende Belgische steden waar het merk permanent tot leven kan komen.

Polestar 2

Polestar accelereert vooruitgang

Polestar is een elektrisch performance merk, dat vooruitgang in de maatschappij wil accelereren. Dit door design, technologie en innovatie onvoorwaardelijk met elkaar te versmelten. Het is een merk dat de bestaande conventies binnen de auto-industrie in vraag durft te stellen, een vernieuwende visie op mobiliteit heeft en streeft naar een duurzame toekomst. En dat vertaalt zich in alles wat het merk onderneemt, van het design van de wagens tot het retailmodel.

Nieuw, gestoeld op jarenlange knowhow

Hoewel Polestar een nieuwe speler is binnen de automobielsector, is het merk niet groen achter de oren. Polestar is namelijk een joint venture tussen Volvo Car Group en het Chinese Zhejiang Geely Holding, waarin de twee elk de helft nemen.

Dankzij de technologische knowhow van Volvo die aan de basis staat van Polestar, staan de wagens garant voor pure performance, ongekend comfort en topdesign. En dat laatste valt niet te onderschatten. CEO Thomas Ingenlath was voorheen Senior Vice President Design bij Volvo. Sterk, tijdloos design maakt dus onlosmakelijk deel uit van het DNA van het merk.

CEO Thomas Ingenlath

Polestar in België

Het Autosalon is voor Polestar de grote Belgische primeur. Het is de eerste keer dat de Polestar 1  te zien is in ons land. Ook de Polestar 2 werd nog maar amper vertoond. Met de vernieuwende stand op het Autosalon wil het merk zijn stempel drukken en een jaar vol ambitieuze Belgische plannen inzetten.

Het is geen toeval dat we met Polestar voor België kiezen. De mobiliteit in België heeft nood aan vernieuwing en de markt van elektrische wagens heeft nog enorm veel groeipotentieel. We hopen dan ook een frisse wind te kunnen laten waaien door het Belgische autolandschap.” - Jonathan Goodman, COO van Polestar.
COO Jonathan Goodman

Polestar breekt met traditioneel retailmodel

Een Polestar wagen kan je op twee manieren bestellen. In eerste instantie wordt de website het belangrijkste retailkanaal. Daarnaast installeert Polestar dit jaar vier spaces op strategisch gekozen locaties in België. Brussel is als eerste aan de beurt, Gent, Antwerpen en Luik volgen later op het jaar. Voor elke locatie koos Polestar een dedicated partner. In Brussel wordt dat Sterckx-De Smet, in Gent ACG, in Antwerpen Alcopa-dochter Fidenco en in Luik Nordicar. Deze inspirationele plaatsen weerspiegelen de waarden van het merk en versmelten minimalistisch design naadloos met digitale interactie.

Langs de ene kant zetten de spaces in op kennis en performance. Geïnteresseerden kunnen er info inwinnen bij Polestar-experts, die overigens niet op commissie werken, over het merk en de wagens. Maar daarnaast worden het ook ontmoetingsplaatsen waar experts en stakeholders gedachten kunnen uitwisselen en inspiratie kunnen opdoen rond nieuwe vormen van mobiliteit en transport. Ook de testritten zal je zowel in de spaces als online kunnen bestellen.

Dit jaar zetten we Polestar op de kaart in België. In 2019 hebben al wat geteased en ook de eerste Polestar 1’s worden binnenkort geleverd in België. Maar met de komst van de Polestar Spaces willen ook onze stempel drukken op Belgische mobiliteit en de toekomst hiervan,” zegt Jonathan Goodman, COO van Polestar.

Polestar, de wagen

Met de Polestar 1 bracht Polestar in 2019 al een electric performance hybrid op de markt die niet misstaat op het dreamcar-lijstje van de sportieve autoverzamelaar. Maar met de Polestar 2, een electric performance fastback, gaat het merk een stap verder.

Polestar 1

De Polestar 2 zegt vaarwel tegen conventies en daagt de traditionele automarkt uit door te focussen op design, innovatie en technologie die past binnen een moderne levensstijl. De 100% elektrische wagen staat voor puur design, progressieve performance en innovatief gebruiksgemak.

Met het digitale retail model kunnen de Polestar wagens eenvoudig online besteld worden. Snelle beslissers kunnen nu al een plaats reserveren in de productielijn van de Polestar 2 om als een van de eersten in België een wagen te ontvangen.

Polestar 2, vol designdetails voor de meerwaardezoeker

Geen uitgebreid modellengamma bij Polestar, dat is niet nodig, want de lanceringseditie van de Polestar 2 is standaard al zeer rijkelijk uitgerust en enorm krachtig[1]. Wie toch op zoek is naar extra personalisering, kan voor het optionele Performance Pack kiezen.

Dit illustreert hoe zowel het merk, als de wagens steeds terugvallen op pure eenvoud. De schoonheid zit in de essentie. Polestar ontwierp iets unieks binnen het segment. Van de avant-gardistische stijl van de Polestar 1 evolueerde het merk naar een robuuster en stoerder statement met de Polestar 2.

Polestar 2

Verder werkt het merk met vegan materialen voor het interieur. Dat bestaat uit WeaveTech, een vuil- en vochtbestendige materiaal dat geheel vrij is van dierlijke producten en geïnspireerd is op de wetsuits van duikers. De stof werd ontwikkeld om zich te onderscheiden van leer en toch luxueus aan te voelen met zijn eigen identiteit en kenmerken.

In de Polestar 2 werd gekozen voor een holle, zeshoekige versnellingspook met een verlicht Polestar-embleem dat wordt weerkaatst in het glazen panoramische dak. Achterlichten die zich uitstrekken over de volle breedte van de wagen zorgen niet alleen voor een unieke look, maar zetten de Polestar 2 neer als een veelzijdige, moderne en progressieve elektrische wagen. Polestar 2 pakt uit met een zorgvuldig uitgekozen selectie van kleuren en materialen.

Technologie met focus op duurzaam comfort

Naast design is ook technologie een stokpaardje van Polestar. De Polestar 2 is als eerste wagen uitgerust met een Android-gedreven infotainmentsysteem. Het bevat Google Assistant, die gebruikerscommando’s in verschillende talen begrijpt, Google Maps met realtime en up-to-date informatie en de Google Play Store, met een compleet assortiment geoptimaliseerde apps voor gebruik in de wagen. Zo ben je altijd geconnecteerd en is het systeem op elk moment up to date.

Production centre Chengdu

Verdere productspecificaties Polestar 2

• Verkrijgbaar vanaf 59 800 euro, incl. btw en inclusief servicing en onderhoud voor de eerste drie jaar
  • Private leasing vanaf € 799
  • Elektromotoren: 2 elektromotoren (achter- en vooras)
  • Vermogen: 300 kW / 408 pk
  • Koppel: 660 Nm
  • Doelbereik: 470 km (WLTP)
  • Energie verbruik: 19.3 kWh/100km
  • Lengte: 4.606 mm
  • Breedte incl. Spiegels: 1.859 mm
  • Batterijen: 78 kWh in 27 modules
  • 0 tot 100 Kilometer per uur Doel: 4,7 sec
  • Bandengrootte: 245/45 R19 - 245/40 R20
  • Hoogte: 1.479 mm (1,473 mm met Öhlins chassis)
  • Wielbasis: 2.735 mm
  • Capaciteit koffer: 440 l
  • Geremd sleepvermogen:1.500 kg, daarmee prijkt de Polestar 2 helemaal bovenaan in het segment van de compacte elektrische wagens
  • Optioneel Performance pakket:
    • Öhlins DFV-dempers
    • Brembo remmen
    • Gesmeden lichtmetalen 20”-velgen
    • Gouden details in de remschijven, ventielen en gordels

In België kan je tot en met 19 januari 2020 kennismaken met het merk en zijn wagens tijdens het Autosalon. Daarna zal het merk te ontdekken zijn in de spaces in Brussel, Antwerpen, Gent en Luik. Openingsdata van de spaces worden binnenkort gecommuniceerd.

Bio_Jonathan Goodman Jonathan Goodman Bio.pdf - 216 KB Product specs Polestar 1 Polestar 1 European test drive media information.pdf - 213 KB
Laure Vandeghinste PR Manager, Famous Relations

Voor beelden en andere informatie, ga naar media.polestar.com

Over Polestar
Polestar is het gemeenschappelijke elektrische performance merk van Volvo Car Group en Zhejiang Geely Holding. Polestar profiteert van specifieke technologische en technische synergieën met Volvo Cars en geniet daardoor van aanzienlijke schaalvoordelen. Hierdoor kunnen, onder een afzonderlijk merk, met succes volledig elektrische auto's worden ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd.

Polestar ging in 2017 van start met de Polestar 1 – een op kleine schaal geproduceerde elektrische, hybride sportauto met 609 hp, 1.000 Nm en een puur elektrisch bereik van 124 km WLTP - het grootste bereik van een hybride auto wereldwijd. In 2019 werd de Polestar 2 onthuld als de eerste volledig elektrische premium auto met een hoger volume. In de toekomst zal de Polestar 3, een volledig elektrische, sportieve SUV, aan het productassortiment worden toegevoegd.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…