Nieuwbouwproject op Steylaerts-site in Berlaar centrum voorgesteld aan de buurt

42 appartementen met groen binnengebied tussen de Markt en de Ballaarweg

Antwerpen, 22 november 2018 - Badkamer- en tegelzaak Steylaerts verliet recent het commerciële pand aan de Markt waarna de eerste afbraakwerken werden opgestart. De commerciële invulling van de centraal gelegen verharde site maakt plaats voor een woonproject, onder de vorm van 42 appartementen verdeeld over 3 gebouwen met ondergrondse garage en een groen binnengebied. Om de omwonenden als eerste over de plannen te informeren, organiseerde projectontwikkelaar CORES Development eerder deze week een infomoment met een toelichting van het project. De bouwaanvraag voor het project werd in oktober ingediend en momenteel voert de gemeente een openbaar onderzoek in aanloop naar de vergunning. De bouwwerkzaamheden zullen in het begin 2020 worden opgestart en de oplevering is voorzien voor het najaar van 2021.

Het ontwerp van het residentiële woonproject is van de hand van architectenbureau Alaers & Partners en is verdeeld over 3 gebouwen met daarin een breed aanbod van 1, 2 en 3-slaapkamerappartementen en penthouses. Concreet gaat het om 42 appartementen, 53 parkeerplaatsen en maar liefst 146 fietsstallingen. Het project wil immers inzetten op duurzame kernversterking via promotie van slimme en doordachte verplaatsingen.

Thomas de Jong, CDO van CORES Development benadrukt het potentieel van de site: “Berlaar is een goed ontsloten gemeente met een levendig centrum: we ontwikkelen er letterlijk onder de kerktoren vlak bij winkels en horeca, een actieve scholengemeenschap en een eigen station. Voorheen was dit een volledig verharde plek met een invulling die voor deze locatie niet meer houdbaar was. Bij het ontwerp werd er veel aandacht besteed aan het oogpunt en de beleving van de omwonenden. Door de gevel aan de kant van de Ballaarweg open en een stuk naar achter te trekken, creëren we een extra groene buffer rondom met centraal een mooie collectieve binnentuin. Deze is zichtbaar vanop de straatkant en zorgt voor licht en ruimte. ”

Planning & verkoop

Het project omvat een gevarieerd aanbod van 1-slaapkamerappartementen tot luxueuze penthouses met ruime terrassen. De verkoop van het project start midden 2019. De bouwwerkzaamheden voor de realisatie van dit project zullen begin 2020 starten. De oplevering van 3 nieuwe gebouwen is gepland eind 2021.

Voor meer informatie: info@coresdevelopment.be - 03/820.82.82

Over Cores

“We create urban spaces that make people happy”

CORES Development - Urban Landscapers™ since 2006

CORES Development werd in 2006 opgericht door Peter Leyssens en Jurgen Van Bogaert met als doelstelling het ontwikkelen van binnenstedelijke vastgoedconcepten met maatschappelijke meerwaarde.

CORES Development zet in op kernversterking in steden en gemeenten. ‘Urban Landscaping’ met meerwaarde voor de maatschappij, kan enkel tot stand komen door samenwerking tussen alle belanghebbenden: buurtbewoners, overheidsinstellingen, architecten, bouwbedrijven, studiebureaus,... CORES Development neemt hierin haar rol als facilitator op, waarbij zij steeds compromisgericht optreedt.

Onze ‘Urban Landscapes’ spelen in op de huidige en toekomstige behoeften van de markt. Enkel op deze manier zijn we in staat om duurzaam en innovatief vastgoed te realiseren. We noemen onszelf dan ook liever conceptontwikkelaar dan projectontwikkelaar.

De projecten van CORES Development zijn te vinden in heel Vlaanderen en Brussel. CORES Development staat zelf in voor de verkoop en promotie van alle projecten en heeft ook een eigen verhuurservice.

De maatschappelijke meerwaarde uit zich in het geluk van de gebruikers en buurtbewoners van onze projecten. CORES Development heeft als enige ontwikkelaar in België een ombudsman in dienst, die hierover waakt.