Newsflash: Vegan burger van Greenway is het beste product van 2019

Be Vegan vzw benoemde op 7 januari de vegan burger van Greenway tot beste product van 2019, in het kader van De Belgian Vegan Awards. Bijna 5.000 mensen brachten hun stem uit. Greenway viel ook in de smaak in de categorie ‘fast food’ en belandde op de tweede plaats.

Lekker Belgisch

Bijna 5.000 mensen brachten hun stem uit en verkozen de vegan Greenway burger tot beste product van 2019. Dat gebeurde in het kader van de Belgian Vegan Awards, die werden georganiseerd door Be Vegan vzw. Liefhebbers van plantaardige voeding konden tijdens de finale tussen 28 december en 6 januari online stemmen voor hun favoriete veganistische product van het afgelopen jaar.

“De genomineerden waren dit jaar voor het eerst allemaal Belgisch. Het is een uiterst belangrijke evolutie dat steeds meer Belgische producenten zoals Greenway vegan alternatieven aanbieden”, klinkt het bij Be Vegan.

Ook voor de snelle hap is Greenway populair: in de categorie ‘Beste fast food’ eindigden ze op de tweede plaats. De awards werden georganiseerd door Be Vegan vzw, die een plantaardige levenswijze toegankelijker en eenvoudiger willen maken, onder andere met deze campagne.

Plantaardige hype in 2019

Plantaardige vleesvervangers waren het afgelopen jaar al aan een opmars bezig en met name de plantaardige hamburger beleefde in 2019 zijn doorbraak. Dat bewijzen de verkoopcijfers van Delhaize, want daar was de plantaardige burger het bestverkopende vegetarische product van het jaar. Wie voor 2020 goede voornemens heeft om duurzamer te leven, en meer plantaardige alternatieven wilt proberen, weet dankzij de Belgian Vegan Awards alvast waar te beginnen. Paul Florizoone, oprichter van Greenway is heel gelukkig met de award voor beste product:

“We zijn al meer dan 20 jaar bezig en willen zoveel mogelijk mensen overtuigen om lekker, gezond, én duurzaam te eten, en dat gaat niet van de ene dag op de andere. Ik ben heel vereerd met deze erkenning door onze trouwe fans, de vegetariërs en veganisten, en ontzettend blij te zien dat alsmaar meer vleesliefhebbers en flexitariërs nu ook de weg vinden naar plantaardige alternatieven.”

Veggiepioniers

Greenway is op en top Belgisch: het merk opende in 1997 hun deuren in Gent en heeft ondertussen 4 restaurants. Daarnaast lanceerden ze hun veggieproducten ook in Delhaize, op festivals en in de foodservice met als doel zelfs de grootste vleesliefhebbers te verleiden met lekkere plantaardige alternatieven.

FAMOUS Relations helpt organisaties hun verborgen, meest waardevolle verhalen te ontginnen. Verhalen die influencers zoals journalisten en bloggers inspireren maar ook leiden tot hapklare content die organisaties kunnen uitspelen op hun eigen kanalen. FAMOUS Relations werkt voor klanten zoals Coca-Cola, Alken-Maes, NN, Garmin, Orde van Vlaamse Balies, Veritas, Cores Development, Waeg,…