José Zurstrassen legt zijn uitvoerende taken bij MyMicroInvest neer

Crowdfundingplatform MyMicroInvest kondigt vandaag aan dat José Zurstrassen zijn functie als Uitvoerend Voorzitter neerlegt. Hij blijft wel lid van de Raad van Bestuur. Na zich jaren te hebben toegewijd aan de ontwikkeling van MyMicroInvest, heeft hij besloten om zich met andere projecten bezig te houden.

“We bedanken José voor zijn ondernemerschap, zijn eindeloze energie en zijn niet-aflatende overtuiging die MyMicroInvest deden evolueren van een start-up tot een onmiskenbare crowdfundingspeler in België en Europa. Ondernemerschap is de speerpunt van het economisch herstel, met MyMicroInvest als een belangrijk instrument in het financieren van zowel de oprichting als de ontwikkeling van KMO’s. De Raad van Bestuur bedankt José van harte en verheugt zich erop verder met hem te kunnen samenwerken. We wensen hem alle geluk met zijn nieuwe uitdagingen”, zegt Olivier de Duve, Uitvoerend Voorzitter van de Raad van Bestuur van MyMicroInvest.

José Zurstrassen: “Het is voor mij een hele eer geweest dat ik vanaf het begin mocht deel uitmaken van het MyMicroInvest management-team geleid door Olivier de Duve, aanvankelijk als Niet-Uitvoerend Voorzitter van de Raad van Bestuur, vervolgens als Uitvoerend Voorzitter. Ik ben oprecht fier dat ik heb kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van dit veelbelovend bedrijf, dat een mooie toekomst tegemoet gaat. En hoewel ik MyMicroInvest actief blijf steunen in zijn verdere ontplooiing, is voor mij vandaag de tijd gekomen om me toe te spitsen op andere projecten.”

Het management-team van MyMicroInvest, samengesteld uit Olivier de Duve, Gilles van der Meerschen en Charles-Albert de Radzitzky. blijft de ontwikkeling van het platform nastreven en zet verder in op de ontwikkeling van het co-investeerderschap tussen crowd en professionele investeerders. Sinds de oprichting van MyMicroInvest in 2011 is reeds 30 miljoen euro in 60 groeibedrijven geïnvesteerd, in het bijzonder met de steun van de fondsen Inventures I en Inventures II. Het crowdfundingplatform wil haar rol als katalysator voor ondernemerschap en jobcreatie verder uitbouwen, voornamelijk door dé referentie te worden inzake de tax shelter. Dit is een door de overheid ingevoerd fiscaal instrument om jong Belgisch ondernemerschap aan te moedigen.

Over MyMicroInvest

MyMicroInvest is een crowdfundingplatform waar veelbelovende Europese start-ups en groeiende bedrijven financiële ondersteuning krijgen van een uniek investeringspubliek, gaande van particulieren tot professionele beleggers, waaronder business angels, venture capitalists en professionals uit de industrie. Via MyMicroInvest kunnen ook onervaren investeerders zich samen met deskundigen op het Europees ondernemerschap storten, en dit vanaf € 100 inleg. De missie van MyMicroInvest bestaat erin om iedereen mee te laten delen in het succes van de bedrijven van morgen. MyMicroInvest is gevestigd in hartje Brussel en bestaat uit een internationaal team met een passie voor het faciliteren van ondernemen en investeren.

Pieter Vanderbeeken MyMicroInvest
Sophie Engels PR Manager, Famous Relations