IXINA Marche-en-Famenne in nieuw jasje:

een vernieuwde winkelruimte en een uitbreiding van het team

Vrijdag 23 september 2016

• IXINA-winkel in Marche-en-Famenne bestaat 10 jaar
  • Een verdubbeling van de omzet in de afgelopen 4 jaar
  • Team uitgebreid tot 6 medewerkers
  • Nieuw concept na 7 weken verbouwingswerken

Voor haar tiende verjaardag kreeg de IXINA-winkel van Marche-en-Famenne een volledige facelift. Van de vloer tot het plafond: alles werd vernieuwd, enkel de vier buitenmuren zijn nog herkenbaar. Naast een nieuw winkelconcept verwelkomt het IXINA-team ook een nieuwe medewerker om de bezoekers in deze nagelnieuwe ruimte nog beter te bedienen. De winkel telt nu in totaal zes medewerkers.

Een evoluerende KMO in een dynamische stad
Franchise Jean-Marie Dethier wil voor dit tienjarig bestaan vooral de focus op het lokale leggen. Zes jaar geleden werd IXINA Marche-en-Famenne overgenomen door bvba JMBA waardoor het filiaal in de afgelopen vier jaar zijn omzet verdubbelde.

“Dankzij hun gemotiveerde ondernemers wordt de familie Dethier steeds sterker en sterker.  Marche-en-Famenne heeft zijn snelle ontwikkeling van de afgelopen jaren ook te danken aan lokale geëngageerde ondernemers die elke dag opnieuw een kwalitatieve service bieden. Veel inwoners vertellen mij dat ze tevreden zijn van de service van Dethier. Een houding die perfect in lijn is met het dynamische beleid dat Marche-en-Famenne voert. Daarnaast staat onze stad op de derde plaats staan in de ranglijst van steden die de meeste banen aanbieden in Brussel en Wallonië. Op 100 actieve mensen, hebben we 108 werkposten ter beschikking. Een dynamiek die leeft in Marche-en-Famenne en de werkgelegenheid steunt en bijdraagt aan een steeds groter wordende koopzone.” aldus André Bouchat, burgemeester van Marche-en-Famenne.

Een familiale franchiseonderneming
De IXINA-showroom van Marche-en-Famenne is een familiale onderneming. Sinds 1 juni 2012 staat franchisenemer Jean-Marie Dethier er aan het roer samen met zijn echtgenote en schoonzus. De vier andere winkelmedewerkers zijn verkoopadviseurs. De franchisenemer is steeds van dichtbij betrokken: hij is er niet alleen om de verkoopadviseurs dagelijks te begeleiden, maar steekt ook zelf graag de handen uit de mouwen. Ze maken er werk van om klanten op een professionele, eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier te adviseren. Ze helpen hen de producten te kiezen die aan hun verwachtingen beantwoorden.

Ik doe er alles aan om ervoor te zorgen dat zowel mijn medewerkers als mijn klanten en bezoekers tevreden zijn” benadrukt Jean-Marie Dethier.

Service staat centraal
De renovatiewerkzaamheden duurden zeven weken en het resultaat mag er zijn.

Het ging om een ingrijpende verbouwing” legt Jean-Marie Dethier uit. “De parketvloer werd uitgebroken, het plafond en de verlichting vervangen. We zijn volledig vanaf nul begonnen om de IXINA-winkel van Marche-en-Famenne helemaal te vernieuwen. De nieuwe inrichting verhoogt het comfort van de bezoekers. We verwelkomen hen nu op een centrale plaats in de winkel. Van daaruit kunnen ze de materiaal- en kleurstalen om hen heen bekijken en zich laten inspireren door de talrijke beschikbare keukenmodellen. We stellen hen voor samen aan tafel te zitten om naar hen te luisteren, hen advies te geven en te helpen hun keuken op maat te ontwerpen volgens hun behoeften, voorkeuren en budget. Ze stappen naar buiten met een nauwkeurige prijsopgave en hun keukenplan in 3D, en dat alles volledig vrijblijvend.”

IXINA in het kort

• Leider op de Belgische markt wat betreft de verkoop van ingerichte keukens;
  • Bestaat sinds 1971 en beschikt over 40 jaar ervaring in franchise;
  • Wereldwijd aanwezig in 16 landen met meer dan 200 winkels;
  • 54 franchise-verkooppunten en 1 pilootwinkel in België;
  • 20.000 verkochte keukens in 2015 in België;
  • Een omzet van 145 miljoen euro in 2015 in België;
  • Meer dan 500 verschillende modellen;
  • Meer dan 500 directe en indirecte jobs in België;
  • Per verkochte keuken plant IXINA 18 bomen in samenwerking met de NGO Kiem des Levens en dit ter compensatie van de CO2-voetafdruk; de meerderheid van de IXINA-keukens draagt het PEFC-label;
  • Lid van de FBD-groep, Europese leider inzake de distributie van ingerichte keukens via franchise.

IXINA Marche-en-Famenne
Avenue de France, 34
6900 Marche-en-Famenne
Open op maandag en zaterdag van 9u30 tot 18u.