FAMOUS Relations kent vliegende start.

FAMOUS Relations heeft het afgelopen jaar niet stil gezeten in het Sint-Wivinaklooster in Groot-Bijgaarden. Eén jaar na de opstart kan het bureau terugblikken op een resem nieuwe klanten en enkele mooie projecten.

Succesvolle lanceringen
FAMOUS Relations stond onder meer in voor de lancering van Embracelet, de slimme armband voor senioren die recent Zembro werd gedoopt. Daarnaast stond het ook in voor de aankondiging van de naamsverandering van de ‘Beker van België’ naar Croky Cup. Interieurwinkel As44 uit Asse opende dan weer met behulp van FAMOUS Relations, de eerste shop-in-shop designwinkel van het prestigieuze Italiaanse designmerk Cappellini.

Geïntegreerde campagnes
Daarnaast werkte FAMOUS Relations samen met FAMOUS onder meer aan geïntegreerde campagnes voor VLAM (‘Week van de Friet’), OVB (‘Nacht van de Ondernemer’), VITTEL (‘The Couch Converter’), Week van het Zien (Eyescare) en Missing Children Europe.

Met de geïntegreerde campagne ‘Uitstervende families redden een uitstervende familie’ voor WWF wist FAMOUS Relations dan weer de aandacht te trekken van de jury van de ‘European Excellence Awards’. De campagne werd geshortlisted in twee categorieën: ‘Ecology & Environment’ en ‘BeNeLux’. Mede dankzij het enthousiasme van de pers en het engagement van heel wat BV’s waaronder Linde Merckpoel, Guga Baúl, Sven Ornelis, Joy Anna Thielemans, Vincent Van Quickenborne en Goedele Wachters slaagde WWF België erin om amper twee weken na het PR-offensief evenveel online donaties te ontvangen als normaal op een volledig jaar.

Naast al deze mooie projecten, werkte FAMOUS Relations in zijn startjaar ook voor klanten als Vandemoortele, POM en de Federatie van Cinema’s van België.

Rooskleurig 2016
“Onze eigen mini-biotoop heeft ons de mogelijkheid gegeven ons ten volle te ontwikkelen. We kunnen terugblikken op mooie eigen projecten en enkele succesvolle geïntegreerde campagnes in tandem met partner FAMOUS. Het teken dat de stap naar onafhankelijkheid de juiste was. En ook wat 2016 betreft, ziet het er alvast rooskleurig uit”, aldus Liesbeth Pyck, co-founder van FAMOUS Relations. Voor Zembro (vroeger Embracelet) zal FAMOUS Relations de rol van leading agency opnemen voor de verdere Europese uitrol van de slimme armband. Verder vertrouwde ook IXINA zijn jaarbudget aan FAMOUS Relations toe. Tot slot werkt het team ook aan een strategische communicatieproject voor PMV en werd ook de samenwerking met Delta Lloyd Life opnieuw bekrachtigd.”