David vs. Goliath: hoe KMO’s kunnen leren van de grote mastodonten en omgekeerd

Waeg optimaliseert zijn processen verder met de komst van Stefan De Wasch

12 december 2018, Brussel - Waeg, het Brusselse digital consultancy agentschap, blijft inzetten op groei. Het verwelkomt hiervoor Stefan De Wasch (49 jaar), die met zijn 25 jaar ervaring in de IT-sector en verschillende missies bij grote spelers als IBM en EY heel wat expertise aan boord brengt. Waar Waeg’s sterkte vooral in een agile werkwijze ligt, zal Stefan zijn know how en ervaring inzetten om de business structuur verder te optimaliseren en te professionaliseren.

Handtekening Waeg: agile én senior-focused

Op amper vier jaar tijd groeide het Belgische Waeg uit tot een internationaal bedrijf met 45 teamleden van 12 nationaliteiten. Ondanks die groei blijft Waeg zich sterk onderscheiden van de grote spelers in de markt door de efficiënte indeling van zijn teams. Waeg werkt namelijk met een verhouding van vier senior consultants voor elke junior consultant. Dankzij deze kleinere teams kan het bureau op kortere tijd sterke transformatieresultaten realiseren voor zijn klanten. Waeg zet zich zo af tegen de grote internationale consultancy bedrijven waar junior talent en logge processen de basis vormen.

Die aanpak was voor Stefan De Wasch doorslaggevend in zijn keuze voor Waeg. In de loop van zijn carrière volbracht hij heel wat missies voor verschillende grote spelers, maar vaak miste hij slagkracht en wendbaarheid, twee zaken die Waeg hem wel kan bieden:

"In België zijn 1,1 miljoen kmo’s actief(1). Zij hebben nood aan snelle en efficiënte digitale oplossingen om te kunnen doorgroeien naar een middelgroot of groot bedrijf. De grote consultancy bedrijven opereren vaak vanuit te veel, te logge processen die het moeilijk maken om succesvol aan de noden van de markt te voldoen. Waeg breekt met deze status quo en zet in op snelheid en efficiëntie."

Stefan De Wasch is verantwoordelijk voor de verdere klantenacquisitie in België en het opvolgen van de bestaande klanten van Waeg. Daarnaast zal hij zijn expertise inzetten om de groei van Waeg gestructureerd te laten verlopen. CEO Chris Timmerman focust op het internationale groeiverhaal van Waeg, waarbij de Scandinavische landen op dit moment aan belang winnen.

Het internationale Waeg wierf in september ook twee HR-profielen aan die vanuit Portugal meewerken aan de verdere uitbouw van Waeg’s expert centers in Portugal, Ierland, Nederland, België en Polen.

Over Waeg

Waeg is een Belgische Salesforce Platinum Partner die in een snelle, complexe en verbonden economie multinationale bedrijven begeleidt in hun digitale transformatie, om zo hun waarde en productiviteit te versterken. Hun diensten omvatten advies over digitale transformatie, ondersteund door commerciële automatiseringstools zoals Pardot, Salesforce CPQ, B2B eCommerce via CloudCraze en alle Salesforce Cloud services: Marketing Cloud, Service Cloud, Sales Cloud en salesforce platform. Waeg is gevestigd in hartje Brussel en bestaat uit een ervaren team van 45 mensen, waaronder 12 verschillende nationaliteiten. De organisaties Solvay Group, SD Worx, LeasePlan en Barry Callebaut zijn slechts een greep uit hun klantenportefeuille.

Meer informatie is beschikbaar via www.waeg.com.

(1) Cijfer uit KMO-rapport 2017

Waeg Logo